Obiceiuri de nunta

Eu cunosc doar obiceiurile de nunta de prin zona noastra, alte obiceiuri nu am vazut decat la televizor. La nunta mea, am incercat sa pastrez obiceiurile cat de mult am putut. Am vrut sa multumesc pe toata lumea.

De exemplu, la noi in zona, mirele nu are voie sa vada mireasa decat in ziua nuntii. Dar asta cred ca e mai mult un fix de-al mireselor. Apoi buchetul musai sa-l aduca mirele. Atat pe al miresei, cat si pe al nasei. La tara de exemplu se chiuie. O batrana de prin sat de obicei se pricepe bine la asta. Eu la treaba sta am renuntat fiindca mi s-a parut nelalocului lui. Furatul pantofului se pastreaza si la noi. Mie mi l-au furat de doua ori si a fost chiar amuzant. Apoi mai este si furatul miresei. Se pare ca incet incet , miresele vor sa renunte la treaba asta. Mie chiar mi-a placut. Mai mult, la nunta noastra, s-a furat si mirele. Asta abia acuma a intrat in traditiile orasenesti de nunta. Sub  nici o forma nu am vrut sa arunc buchetul, fiindca asta nu e un obicei romanesc, ci mai degraba luat de al americani. Nu am avut nici ceva albastru, ceva nou si ceva imprumutat, fiindca nici astea nu sunt obiceiurile noastre. Am vrut sa pastrez strict obiceiurile nuntilor noastre, nu ale strainilor. La noi in zona, nu se face, dezgatitul miresei, sau cum s-o chema, nici nu se rupe turta. Nici nu cred ca am vazut decat la televizor, in alte zone. N-as sti sa va zic in ce zona anume.
 
Oricum, indiferent de traditii si obiceiuri, nunta trebuie facuta pe gustul mirilor si al invitatilor pe cat posibil. Fiindca nunta nu e doar pentru miri. Trebuie luat in calcul si faptul ca nunta se face cu invitati :).


No comments:

Post a Comment